Gabinet stomatologiczny

Stomatologia jest tą dziedziną medycyny, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród przyszłych studentów. Nie ma się co dziwić, zawód ten jest bardzo przyszłościowy i gwarantuje niemal każdemu absolwentowi zatrudnienie po ukończeniu nauki. Wielu z nich decyduje się na założenie i prowadzenie własnego gabinetu stomatologicznego, co ma oczywiście swoje plusy i minusy – jak w każdej branży.

Inwestycja z myślą o przyszłości

Myśląc o rozpoczęciu praktyki stomatologicznej, musimy na samym starcie spojrzeć na wydatki, które się z tym wiążą. Wszystko oczywiście zależy od klasy sprzętu, w jaki postanowimy zainwestować, ale da się te liczby sprowadzić do średniej, pozwalającej na rozeznanie się na ten temat. Biorąc pod uwagę aktualne ceny foteli stomatologicznych sterylizatorów niezbędnych w każdym gabinecie oraz wielu innych przyrządów, możemy śmiało założyć, że na sam początek będziemy musieli zainwestować od 100 do nawet 220 tysięcy złotych. Kwota ta nie jest mała, dlatego może odstraszać, ale trzeba pamiętać, że ewentualne przyszłe zyski, w dużej mierze będą zależeć od jakości sprzętu, jaki zaoferujemy naszym przyszłym klientom.

Męczące formalności: podatki, składki, zus

Jeśli jesteśmy szczęśliwymi właścicielami gabinetu stomatologicznego, to na pewno największym i najbardziej uciążliwym problemem, z jakim spotykamy się na co dzień, nie jest trudny klient, ale podatki i biurokracja. Prowadzenie własnej firmy wiążę się z odprowadzaniem o wiele większych podatków, niż w przypadku pracy na etat, a skomplikowany system działający w naszym kraju nie stanowi dużego ułatwienia. Musimy mieć zatem na uwadze, że spora część naszego czasu zostanie przeznaczona na wypełnianie odpowiednich formularzy podatkowych i odwiedzanie urzędów takich jak urząd skarbowy. Prowadzenie księgowości możemy oczywiście zlecić księgowym, ale nie zrobią za nas całej pracy. Warto więc samemu zadbać o swoje finanse, a zacząć można od znalezienia właściwego dla swojego regionu urzędu skarbowego, korzystając ze spisu urzędów skarbowych.

Jak wybić się na rynku stomatologicznym?

Zdecydowanie największym plusem prowadzenia gabinetu stomatologicznego jest sama branża. Usługi świadczone przez stomatologów są potrzebne praktycznie każdemu, dlatego, jeśli zdołamy wyrobić sobie odpowiednia renomę na rynku, raczej nie będziemy musieli martwic się o przyszłość naszej firmy. Dodatkowym atutem jest wciąż rozwijająca się technologia wykonywania wielu zabiegów, dzięki czemu nowinki pojawiają się bardzo często. Jeśli w przemyślany sposób zaczniemy je wprowadzać przed innymi na rynek, wówczas skutecznie zbudujemy swoją markę i przyciągniemy licznych klientów.

Źródło: Urzadskarbowy.eu – portal podatkowy